Dec 5

SMSnow Camp – prezentări

A doua zi (2 decembrie) a fost dedicată companiilor şi agenţiilor de PR şi digital. O să încerc să punctez, pe scurt, ce a prezentat fiecare vorbitor.

Victor Kapra a vorbit despre strategii de comunicare în social media, prezentând ceea ce el a numit un “autism corporatist” – reprezentat de acele companii care înţeleg PR-ul în forma cronicarilor din sec. XVIII, comunicatele de presă n-ar trebui preluate cu “copy-paste”, ci măcar puţin prelucrate.

Manafu a prezentat canalele de social media (Facebook, Twitter, blogurile) – cum sunt ele utilizate de către companii şi a exemplificat cu câteva branduri care au programe complexe pe bloguri (Redescoperă România), fac campanii pe bloguri (BCR refinanţare, lansare iPhone 4S), oferă invitaţii pentru bloggeri (“3 evenimente într-o zi”), sau lucrează cu bloggeri în calitate de ambasadori ai brandului (Samsung Mobilers, Obiceiuri sănătoase). 

Bobby Voicu a continuat cu câteva studii de caz despre integrarea social media în mediul de afaceri – branduri care au avut succes în afaceri, prin utilizarea twitter, facebook, sau bloguri: Humphry Slocombe, Emerson Salon, Uniqlo, Vamplets, un restaurant chinezesc, ShoeDazzle, blogul Zappos, Ştiinţa şi tehnica, Dell, Old Spice. Prezentarea şi resursele le puteţi găsi aici.

Cristian China-Birta a povestit despre comunităţi active. Nu poţi să construieşti o comunitate dacă nu ai un brand. Brandul este o construcţie în timp, o strategie. Brandul este o promisiune respectată (Aneta Bogdan). Construieşti o comunitate doar pe încredere. Construirea unei comunităţi este o campanie; una permanentă. Buna reputaţie înseamnă efortul de a fi mereu ceea ce vrei să pari (Socrate). Social media reprezintă cea mai bună bursă a brandurilor. “Consumers have as much control over your brands perception as you do”. Brandul ţi-l construieşti ca să obţii beneficii. Iar o afirmaţie foarte importantă pe care a făcut-o: Diferența dintre a face blogging și a fi blogger este exact diferența dintre a factura și a încasa.

Alexandru Negrea ne-a vorbit despre Facebook fără secrete şi că nu contează câţi fani ai, dar contează câţi utilizatori activezi.

Andrei Crivăţ a prezentat nişele în social media: platforme de socializare (Facebook, Twitter), platforme de sharing (Youtube, Trilulilu), platforme de comunicare (bloguri, publicaţii online). Oamenii duc la cifre, iar cifrele contează pentru că sunt scopul final.

Costin Cocioabă a vorbit despre cum îşi alege clientul o agenţie interactivă cu care lucrează.

Cristian Dorombach a prezentat 10 greşeli ale companiilor în social media (SM): companiile ignoră SM; au rămas în trecut, informaţiile (site-urile) trebuie actualizate; nu există în companii om în SM cu putere de decizie, cu responsabilitate şi care să se ocupe de imaginea firmei în internet; şeful trebuie să ştie de ce (şeful mă urmăreşte pe Twitter / şeful nu este activ pe twitter); bloggerii – sunt răi, scriu numai de rău, scriu la comandă de rău şi nu te poţi apropia de ei; companiile nu ştiu cui şi cum să se adreseze, nu ştiu ce să distribuie (share), sau când.

A treia zi (3 decembrie) a fost dedicată bloggerilor.

Vali Petcu a punctat ce contează mai mult pentru un blogger: în primii ani contează comentariile şi invitaţiile (la evenimente), pentru (o mică) recunoaştere. Ce ignoră un blogger: să muncească (prin urmare, îşi ignoră cititorii), strategia de conţinut, regulile proprii, design-ul blogului, viteza de încărcare, să aibă o părere personală despre subiect, să facă poze şi să urmărească subiectul şi după ce s-a terminat evenimentul.

Adrian Hădean a vorbit despre blogging pozitiv: blogging is about giving.

Cristian Şuţu a prezentat politica unui blog de succes. Foarte interesant: bloggerul trebuie să fie atent la detalii, pentru că este suficient să privim cu atenţie un lucru, ca acesta să devină interesant. Activând în domeniu (fiind jurnalist politic), a făcut o comparaţie (prin exemple) între guvernul României şi cel al SUA, din punct de vedere al prezenţei acestora în social media.

Ana Maria Măciucă, de la PepsiCo Romania (Pepsic pentru cunoscători 🙂 ) a prezentat proiectul Pepsi Refresh şi câştigătorul concursului – Adrian Nechifor (proiectul Turnul Nostru).

Dan Dragomir a vorbit despre blog personalizat versus blog generalist şi a vorbit puţin despre proiectele sale.

Georgiana Gheorghe, de la Danone a prezentat campania #blogjuan, campania obiceiuri sănătoase (susţinută de cele 6 bloggeriţe) şi a adus vorba despre un proiect care se va desfăşura în continuare, calendarul twitteriţelor.

Bogdana Butnar a vorbit despre echipa de social media. Lumea vrea să facă social media pentru că are impresia că este ieftin; în realitate este mult mai complicat şi mai scump. Dacă eşti “delegat” să te ocupi şi de partea de SM, să fii sigur că ţi se recunoaşte acest lucru (inclusiv pe cartea de vizită), pentru a putea avea acces la bugete şi construi propria echipă.

Cabral – despre brandul personal în social media – unde eşti şi unde vrei să ajungi?

Adrian Ciubotaru ne-a dat o reţetă pentru ce înseamnă să fii blogger bun (în 2011): să scrii bine, să fii activ (nu reactiv), să fii prezent în social media, să faci networking, să iniţiezi evenimente, să dezvolţi proiecte online, să ajuţi comunitatea, să oferi consultanţă, să găseşti (inventezi) o nişă, să construieşti un brand personal, să ai abilităţi de public speaking. Ce este bloggerul: scriitor, cititor, documentarist, antreprenor, entertainer, om de comunicare, om de vânzări, bun negociator, popular, manager, consultant, leadership ş.a. Prezentarea lui o găsiţi aici.

Sebastian Bârgău – cum livrezi brandurilor şi cum vinzi la companii. E bine să te documentezi, nu doar să citeşti brieful, să scrii când trebuie, dar să nu scrii atunci când eşti obosit sau plictisit şi nu justifica nimănui advertorialele. De asemenea, nu justifica nimănui advertorialele.

Radu Băzăvan, în stilul lui caracteristic, ne-a vorbit despre relevanţă şi notorietate, locală şi naţională.

De ce “ţi-ai tras” blog: e cool, fun, trendy, narcisistic, ai lucruri de spus, cunoşti foarte bine domeniul, îţi respecţi cititorii, promiţi să ştergi 75% din postare înainte de publicare.

Trebuie să te fereşti de greşeli (pe acestea o să le scriu cu liniuţă, pentru că mi s-au părut foarte importante, şi aşa sunt mai vizibile):
– nu scrii cuvinte, ci poveşti închegate,
– te apuci pregătit de blogging,
– scrii chestii notabile şi memorabile (tu cu câte postări excepţionale te poţi lăuda?),
– îţi asumi ceea ce scrii,
– nu hater-eşti pe ascuns,
– îţi respecţi cititorii,
– te respecţi pe tine,
– nu îţi îndepărtezi cititorii valoroşi numai pentru că nu sunt de acord cu tine,
– când intri în polemică, ataci ideea, nu persoana,
– când intri în polemică, foloseşti argumente valide.

În postul următor îmi voi exprima şi concluziile, că deja aici am scris prea mult…

Lista cu articolele scrise despre acest eveniment (şi poze 🙂 ) o puteţi găsi aici.

  1. […] Faptul că la acest eveniment au fost prezenţi atât bloggeri, cât şi oameni din agenţii sau companii, am apreciat faptul că am avut parte de discuţii constructive, atât la secţiunile de prezentări, cât şi la alte manifestări (chiar şi biliard ). Astfel am înţeles că, pentru a te numi fi (pro)blogger, trebuie să fii pasionat (care e în strânsă legătură cu a scrie bine), să scrii constant, să alegi o nişă (eventual) şi toate celelalte sfaturi care se regăsesc în articolul precedent. […]

Comentariile sunt inchise.